جست در خطر؛ بازی اعتماد

مارس 11, 2011

بازی بازی است، ما درستش کرده‌ایم و ما برایش قانون ساخته‌ایم و خود ما می‌توانیم عوضش کنیم. بازی است دیگر. بازی‌ها می‌توانند مربی باشند و تربیت کنند. [اینجا و اینجا ]بازی جست در خطر است و به استقبال شکست رفتن. شاید ببری، شاید ببازی. این جست در خطر است. جست در خطر تربیت‌کننده است، اگر بخواهیم.

بازی‌های وبلاگی مرسوم، بیش‌تر از آن‌که بازی باشند، مهمانی‌اند. دعوت کردن و پذیرفتن دعوت. این مهمانی است. مهمانی‌ای که موضوع خاص دارد.

بیایید این بازی را بهم بزنیم. بازی‌ها را خودمان ساخته‌ایم، خودمان هم بهم می‌زنیم. کمی در خطر جست بزنیم. فقط به کمی اعتماد نیاز دارد. اصلاً اسمش را بگذاریم بازی اعتماد.

هیچ موضوع خاصی نمی‌خواهد. یک انشاء با موضوع آزاد. فقط نویسنده باید کسی دیگر باشد. وبلاگ‌مان را یک روز بدهیم به کسی دیگر. می‌تواند یک دوست باشد، یک منتقد، حتی یک ناآشنا.

کمی خطرناک است، انگار. نیاز به شجاعت دارد. کسی شجاع‌تر است که نویسنده‌ی مهمانش – که اینک صاحب‌خانه است- مخالف‌تر باشد. فرض کنید تورجان برای منبر.نت بنویسد و نجمی برای فتحی. و هیچ‌کس هیچ‌گاه این پست را تغییر ندهد.

هیچ نیازی نیست، گذرواژه را بدهید مهمان. با ایمیل دریافت کنید و خود شما بدون تغییر بگذارید. اگر به مذاق‌تان هم خوش نیامد، بگذارید.

شاید این وسط مهمان نویسنده بماند که چه بنویسد، پست بعدی وبلاگش را بنویسد. فقط جای دیگر. یا حتی علیه میزبان بنویس و نقدش کن. یا حتی یک خاطره و …

این بازی می‌تواند ادامه‌دار باشد. تا روزی که وبلاگ بمیرد.

**
1. من از آفریننده‎ی شق القلم دعوت می‎کنم، تا لختی بر پوست پلنگ نشیند و هر چه دل تنگش می‎خواهد بنویسد. این نبرد نخست است، شاید ستیز دیگری هم باشد.
2. دوست و دشمن را به این بازی دعوت می‎کنم، جُستن هم‏آورد با خودشان.
3. از منبر.نت، آذرباد، چرک‎نوشت، هابیل، واژگون، کشکول، آهستان، تورجان، بی‎گاه‎ها، یک وجب دل،جنگی که بود جنگی که هست، رونوشت، خیزران و اعترافات
و نیز از دل‎نها، پنکسم،شق القلم، با دست‎های گرم خدادادی، زهرا، کلاشینکف، قلم‎زن و ایرانی آرام و هنوز عمامه بر سر ندارم|شاید شما همین سه نقطه باشید|
دعوت می‎کنم که به کسی اعتماد کنند و در بازی اعتماد شرکت کنند.
4. قوانین را می‎شود تغییر داد، حتی می‎توان قانونی نداشت. تنها قانون اعتماد است. اعتماد تمام.
5. هم‎چنین از اشارات عرشیه دعوت می‎کنم تا همیشه به جای من بنویسد و منم تا همیشه به جای اون.



آنانی که نوشته‎اند:
1. خودم بازی با خیالت را برای شق القلم و شق القلم از دفتر خاطرات یک ملامتی را برای من.
2. سوتک ، این همه چیز است را برای دل‎نها.
3. فاطیما، خانه به دوش را برای دل‎نها.
4. امضاء محفوظ، عنوان با خودت را برای دل‎نها.
5.من بهاریه را برای بی‎گاه‎ها و اوهمه چی بازیه حتی این را برایم.
6. من پشت پرده‎ی یک بازی وبلاگی را برای ایرانی آرام نگاشتم و او می‎دانم می‎دانی را برایم.
7. شاه دل‎تنگِ کافی‎شاه، فصل دل‎تنگی را به [در] رسم روزگار نوشته است.
8. مهدی علاقبند صاحب رسم روزگار، در ساحت قلم‎زن، نگاه صوفیانه به عکاسی را نوشته است.
9. در حماقتی آشکار، پوست عزیزمان را سپردیم دست حامد احسان‎بخش، تقدیم به ساما و خوانندگانش را نگاشت، در عوض تناسخ دوست داشتنی را برایش نوشتم.
10. متافیزیک در کالبد زن همسایه را حسین برای اهل دل نوشته است.
11. باز اهل دل میزبان مد روزهای خاور میانه بود بود. صابر مهمان بود.

10 پاسخ to “جست در خطر؛ بازی اعتماد”

  1. مائده ايماني Says:

    من بازي نميکنم. دوست ندارم.

    دوست داشتن


  2. […] این یادداشت کوتاه به دعوت ساما در بازی وبلاگی اعتماد […]

    دوست داشتن


  3. […] بازی وبلاگی عمومی در نت راه‌انداخته به نام اعتماد. من اول این بازی وبلاگی را جدی نگرفتم. اما وقتی بعضی از […]

    دوست داشتن


  4. بسم الله؛
    سلام سید. ده روز سرور سایتم مشکل داشت و نظر شما رو ندیده بودم. ممنون از ابراز لطفت.

    راستی سایتت رو چرا فیلتر کردن؟
    برای ما هم دعا کن سید

    دوست داشتن


  5. […] یادداشت برای شرکت در بازی وبلاگی اعتماد، توسط من نوشته شده‌است. حال ساده ← یاالله دوست […]

    دوست داشتن

  6. صابر Says:

    http://saberkhosravi.blogspot.com/2011/03/blog-post.html
    ما هم کودک درونمان از این بازی خوشش آمد و افسار بلاگ را دادیم به رفیقی تا براند …

    دوست داشتن


  7. […] بازی‌های وبلاگی مرسوم به بازی اعتماد، بیش‌تر از آن‌که بازی باشند، مهمانی‌اند. دعوت کردن و پذیرفتن دعوت. این مهمانی است. مهمانی‌ای که موضوع خاص دارد. سفره دلش را هر گونه که خواسته اینجا باز کرده است و صاحب خانه بی کم و کاست بر دو دیده منت گذاشته و می پذیردش.(برای اطلاعات بیشتر از این بازی) […]

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

