در ستایش پرده وری [همان پ‌ی‌ل‌ت‌ر‌ی‌ن‌گ]

فوریه 16, 2011

تمام سال‎های دبستان سر یک نیم‎کت می‎نشستیم. من و سعید و احسان. سمت چپ ردیف دوم. زنگ آخر که می‌شد، دست دور گردن هم می‎انداختیم و راه می‎افتیم طرف خانه‎هامان تا می‎رسیدیم سر کوچه‎ی سعید و سعید جدا می‎شد و من و احسان می‎ماندیم و می‌رسیدیم سر کوچه‎ی خانه‎ی ما. همه‎ی روزهای پاییز و زمستان و بهار این طور تمام می‌شد. دبستان که تمام شد هر کدام‎مان رفتیم یک مدرسه. خانه‎ی احسان از این ور شهر رفت آن ور شهر. هر روز احسان را می‌دیدم. بعد از مدرسه، من راهم را کج می‌کردم و احسان راهش را کج می‌کرد. توی پارک دم شهرداری هم را می ‌دیدیم و دست می‌انداختیم گردن هم و الکی قدم می‌زدیم و دیرتر می‌رفتیم خانه.

هم از سعید دور شده بودم هم از احسان. هر روز احسان را می‌دیدم ولی سعید را نه. دورشدن‌مان عیار دوست داشتن‎هامان را نشان داد. من هنوز سعید را دوست داشتم اما انگار نمی‌ارزید راهم را دور کنم و دست بندازم گردنش.

قصه‌ی تلخ پرده‌وری[همان پ‌ی‌ل‌ت‌ر‌ی‌ن‌گ] قصه‌ی همین دور شدن است. دور شدنی که عیار دوستی‌هامان را نشان می‌دهد. وقتی دوستی می‌آید برای خواندن نوشته‌های من و می‌بیند پرده‌ای زمخت روی آن کشیده‌اند اگر راهش را دور کند و پرده را دور بزند و به هر سختی‌ای نوشته‌هایم را بخواند عیار دوستی‌اش را نشان داده است.

پرده‌وری [همان پ‌ی‌ل‌ت‌ر‌ی‌ن‌گ] دوستان ناب را از دوستان جدا می کند. هیچ اتفاق خاصی قرار نیست روی دهد. نوشته های من قرار نیست عوض شوند. فقط خوانندگانش کمی ناب تر می شوند. احتمالا من کمی باید شاد باشم.

**
فکر اولیه‎ی این نوشته را از این‎جا اقتباس کردم. [نگوئید بی‎ربط است اقتباس نیازی به ربط ندارد]

یک پاسخ to “در ستایش پرده وری [همان پ‌ی‌ل‌ت‌ر‌ی‌ن‌گ]”


  1. دوست عزیز
    دلگیر نشو که ما پرده را کنار نمی‌زنیم،
    چون از گوگل ریدر شما را می‌خوانیم!

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

