این نقد بر این نوشتهی عاری از تفکر نیست، ترحمی بر خوانندگان نادان است که از قرآن و سنت و خرد رویگرداندهاند و پای منبر کسی نشستهاند که کارش از نقد گذشته است، نیازمند ترحم و تیمار است. آنچه برای این پاوبلاگیها مهم است اول شدن در کامنتهاست نه جستوجوی معرفت.
گفته است: «همان اولیایی که ما را به رعایت ادب توصیه کرده اند اولا دروغ را از زنا بدتر می دانند و ثانیا خود به وقت لزوم خطاب می کنند که؛ “مادرت به عزایت بنشیند”. “ای مردان نامرد”. “ای زنازاده ها”.»
یک: ادبیات عرب با ادبیات فارسی متفاوت است. عرف عراق و حجاز با عرف ایران فرق دارد. عثمان از اسامی رایج در میان عرب بوده است، و معنای آن مار و بچه مار است. در پارسی چنین اسمی ناپسند است، اما در عرب اسمی عادی به شمار میآمد و حتی امیرالمؤمنین و امامان دیگر این نام را بر فرزندان خود مینهادند. همینطور معنای معاویه و جعفر و… معنای این اسامی در عرف ایران ناپسندند. اما مردم عرب این را میپذیرند و نکوهش نمیکنند.
ادبیات هر ملت را باید به عرف همان ملت معنایابی و بررسی کرد. هیچگاه در فارسی نمیگویند مانند شتر دوساله باش! کن فی الفتنة کابن اللبون! عادات و رسوم و ادبیات و عرف هر ملتی با ملت دیگر متفاوت است. شاید لغتی در فارسی دشنام باشد، اما در عربی نام فرزند.
دو: ای کاش این برادر یک روایت میآوردند که اهلبیت به کسی گفته باشند «زنازاده». فقط یک روایت. این انتساب به اهل بیت دروغ بزرگی است که به قول نویسندهی آن از زنا بدتر است. چنین چیزی اصلاً نداریم. بر فرض که چنین روایتی داشته باشیم – که نداریم- با اشکالات فراوانی روبهروست. 1. سند و اعتبار و توثیق 2. تعارض با آیات قرآن – سورهی نور آیات 3-8 و آیهی 23. و دربارهی تعارض روایات با قرآن گفته شده است که روایتی که با قرآن متعارض است بر دیوار بکوبید. ما خالف قول ربنا فاضربوه عرض الجدار. 3. این روایت- برفرض وجود- متعارض با روایات دیگر است. خود اهل بیت نهی از دشنام میکردند و روایات فراوانی در این باب است. (+) 4. العیاذ بالله آیا این انتساب اگر بدون دلیل باشد، چهار شاهد عادل که خود دیده باشند، مستوجب قذف نیست؟
سه: «ثکلتک امک» دشنام نیست، نفرین است. و نفرین دعایِ علیه است نه دعای له. نه در زبان فارسی نه در زبان عربی «مادرت به عزایت بنشیند» را دشنام نمیشمرند. نفرین معمولاً در برابر ظلم به کار میرود، همانگونه که دعای برای غیر غالباً در برابر خدمت است. نفرین یا لعن چیزی غیر از دشنام است. در قرآن هم نفرین داریم، سورهی مسد، هم لعن. اما دشنام نداریم. در روایات هم اینگونه است. البته چه کسانی مستحق لعن یا نفریناند، سخنی است دیگر.
چهار: «یا اشباه الرجال و لا الرجال». ای مردنمایان و نامردان. این نیز دشنام نیست. دشنام نسبت ناروا و نادرست و زشت به غیر است. شما اگر به کسی که در حق شما ظلم کرده است بگویید ستمگر، این دشنام نیست، اگر چه مخاطب ناخشنود است. همینگونه است دربارهی فردی که جوانمردی را رعایت نکرده است، نامردی دشنام نیست. دشنام نسبت نارواست. نه نسبت روا. بیوفا بودن کوفیان دشنام نیست. حقیقتی است تاریخی. این فراز حقیقت خارجی را بیان میکند دربارهی کسانی که مردانگی را رها کردهاند. نامرد به معنای این نیست که تو زن هستی و آناتومی زنانه داری، بلکه خارج شدن از دایره فتوت است، به زنها هم میتوان نامرد گفت.
گفته است: «خدای با ادب ما هم به وقت لزوم عده ای را که امروز سران فتنه مصداق بارز آن هستند “کمثل الحمار” خوانده و گاه حتی عده ای را چون سگ خطاب کرده و یا حتی نام بلندترین سوره اش را گذاشته “گاو”. خوب است عده ای اگر نمی خواهند اندازه گاو بفهمند، لااقل اندازه گوساله بفهمند و با وجود این همه استاد نازنینی که من دارم به من ادب یاد ندهند. «.
یک: سورهی بقره راز نامگذاریاش ذکر داستان گاو بنیاسرائیل است و نه گاوخواندن کسی. ای کاش کمی قرآن بخوانیم. ای کاش.
دو: قرآن کسی را سگ خطاب نکرده است. بلکه در قصهی بلعم باعورا میگوید: داستانش چون داستان سگ است [كه] اگر بر آن حملهور شوى زبان از كام برآورد و اگر آن را رها كنى [باز هم] زبان از كام برآورد. این تمثیل است نه انتساب و خطاب.
سه: میان تمثیل و خطاب و انتساب تفاوت است. مانند شتر دوساله بودن در فتنهها فضیلت است نه رذیلت. مانند شتر دوساله بودن دشنام نیست. بلکه تمجید است. ولی تو شتری، ناپسند است و توهین. تفاوت این دو در این است که آنچه در تشبیه و تمثیل انتساب داده میشود وجه شبه است، یعنی آن چیزی که میان مشبه و مشبه به مشترک است. مثلا تو ماهی. به این معنا نیست که تو یک قمر خاکی مدور هستی، بلکه به معنای زیبایی است. در این تشبیه زیبایی انتساب داده شده است نه کرهی ماه بودن.
چهار: قرآن خود از دشنام نهی میکند حتی به بتها، آیا این تعارضسازی در آیات قرآن نیست که بگوییم قرآن دشنام میدهد.
پایان: بسیار جای تأسف دارد که چنین ناآگاهانی که نه از دین میدانند و نه عاملِ به آنند و هر جا دلشان خواست به دین میچسبانند و کلام خدا را تحریف میکنند و به اهل بیت علیهم السلام نسبت ناروا میدهند، نام حزب اللهی نهاده شده است و بالاتر از آن خود را سکاندار حزب الله و دینداران معرفی میکنند. متاسفانه افرادی که با تملق ایشان را بزرگ کردهاند ساکت نشستهاند. کسانی که وی را عمار میخوانند و بهترین نویسندهی سال فتنه!!! و ادبیات انقلاب را مدیون ایشان میدانند. اگر میخواهید فحش بدهید، بدهید. ولی چرا به اسم دین تمامش میکنید. چرا به اسم خدا و اهل بیت. چرا به اسم قطعهی بیست وشش. کار این فرد از نقد گذشته است، نیاز به تیمار و ترحم دارد. اسم وبلاگ را بگذار لوتیهای گذر باغ پنبه و فحش بده. هیچ کس کاری ندارد. سیلی بزن توی گوش هر کس دلت میخواهد بزن.
پ.ن:
0. این عکس را ببینید! از ادعای برگزاری کلاس آموزشی انشاء تا غلط های املایی در همان متن.
1.راه درمان بیادبی چیست؟
2.کنترل بددهانی و فحاشی
3.کمافیالسابق: «از ماست» و همچنان: «بر ماست»!
4.قدیانی، بیادبی و مرزبندی با بیادبها / پایان این نوشته تعدادی لینک دربارهی این مطلب است.
5. ادب در برابر مخالف
آگوست 28, 2010 در 9:52 ق.ظ.
امثال شما شب پرستان در جریان فتنه و وقتی قدیانی ها تمام قد از ماه دفاع میکردن کجا بودید؟
مطمئن باش اگر اونجا بودم یکی میزدم توی گوش ات
لایکلایک
آگوست 28, 2010 در 9:56 ق.ظ.
1. اونجا کجاست؟
2. فعلا باید خدای ماه و آسمان و خورشید و ستاره را یاری کرد.
فعلا که ایشان دارند تمام قد شبهه علیه خدا و پیامبر و اهل بیت و مؤمنین میسازند. ما هم وظیفه داریم تمام قد جلویشان بایستیم.
لایکلایک
آگوست 28, 2010 در 11:05 ق.ظ.
سید خودتو ناراحت نکن . برخی نفهمند و نفهمی ذاتیّه و ذاتی لایعلّل. در خلقت افراد نمیشه دست برد پس خودتو ناراحت نکن.
لایکلایک
آگوست 28, 2010 در 11:09 ق.ظ.
یکی بهت کامنت داده اگه اونجا بودم میزدم توی گوش ات. یاد جمله آقا جلال آشتیانی افتادم که گفت خدا نکنه آدم گیر یه آدم پر زور کم عقل بیفته.
لایکلایک
آگوست 28, 2010 در 1:46 ب.ظ.
مطلب شما در پارسینه منتشر شد
لایکلایک
آگوست 31, 2010 در 2:07 ب.ظ.
آن که به دشمن گرا می دهد گناهکارتر است یا آن که می پرد در آغوش دشمن؟
لایکلایک
آگوست 31, 2010 در 2:27 ب.ظ.
آن که می پرد.
لایکلایک
آگوست 28, 2010 در 2:27 ب.ظ.
بی هنران هنرمند را نتوانند که ببینند… یعنی سفله چون به هنر با کسی برنیاید به خبتش در پوستین افند.
یک کلام بگویید حسادت می ورزیم به بازدید بالا و بحث ها و نظرات پای نوشته های قدیانی. چرا از قرآن و ائمه مایه میگذارید؟
لایکلایک
آگوست 28, 2010 در 3:25 ب.ظ.
دفاع از این که خدا و اهل بیت فش نمی دهند، مایه گذاشتن نیست.
خب من حسودم و بدم و دارم از عصبانیت می ترکم، جواب اشکال ها و استدلال ها را بدهید. انگیزه را نباید با انگیخته خلط کرد. مغالطه انگیزه و انگیخته را بخوان
نقد من بر زبان ایشان بود نه پربازدیدی و کامنت ها. این جواب هم مغالطه ماهی دودی است.
اگر نقدی منطقی دارید پذیراییم.
لایکلایک
آگوست 28, 2010 در 11:00 ب.ظ.
بابا آدم دينش رو براي كي و چي داره ميفروشه ؟! كي از ائمه مايه گذاشته فحش ميدند بعد مي گند ائمه تاييد مي كنند ! كجا ائمه كه متخلق اخلاق بودند اهل فحاشي بودند حواستون رو جمع كنيد حسوديه چيه؟اين همه وبلاگ پر بازديد چرا در باره اونا چيزي نمي گند ؟ ما هيچي نمي گيم هر كار دوست داريد به اسم مقام معظم رهبري حفظه الله و ائمه اطهار مي كنيد بسه ديگه.
لایکلایک
آگوست 28, 2010 در 11:06 ب.ظ.
ببخشيد نظر شما درباره كريمهي : «ذرني و من خلقت وحيداً» چيست؟
لایکلایک
آگوست 29, 2010 در 1:30 ق.ظ.
م توبيخ هاي قرآن به آدم هاي نااهل اين است: «کمثل الحمار»، «کمثل الکلب»، «کالحجاره »، «کالأنعام».
لایکلایک
آگوست 29, 2010 در 3:50 ق.ظ.
سلام
یادمان نمی آید که زمان فتنه ی عمیق شماها بر تاثیر آن قلم توانا تاییدی نموده باشید . اگر بوده رو کنید
اگر بعضی تعابیر آقای قدیانی را نمی پسندم دلیل نمی شود که شلوغ بازی های شما را هم ندید بگیرم..
لذا بس کنید لطفا فعلاحتما.
لایکلایک
آگوست 29, 2010 در 11:11 ق.ظ.
وسط جنگ جای چه چه و به به کردن نیست.
این شلوغ بازی پاسخ به شبهاتی است که ایشان علیه خدا و معصومین می پراکنند. از جمله فحش دادن خدا و اهل بیت.
لایکلایک
آگوست 29, 2010 در 7:31 ب.ظ.
سلام
خود شما هم قبول دارید که : وسط جنگ جای به به! گفتن نیست آیا جای اه اه ! کردن هم هست یا خیر؟؟
به تعبیر دیگری عرض می کنم : آیا شما اصل را رها نکرده اید و به فرع نچسبیده اید؟؟
باز هم می گویم : همه ی ماها قابل نقد هستیم هم خودم هم شما و هم حسین آقا . اما برادر من الان وقت همکاری است یا همکاهی؟؟
حکایت شما بسیار بسیار شبیه کسانی است که وقتی هنوز رئوس فتنه در حال چریدن در فضای سیاست مملکت هستند آمده اند و حمله به مجتمع سبحان! و کوی و کهریزک را در بوق و کرنا می کنند و الخ.
حال شما این وسط به بحثی لایتناهی می پردازید که مثلا آیا در قرآن آنچه گفته شده دشنام بوده یا نه ؛ این چه ربطی دارد به پرخاش گری او و ما به شیخکی که آبروی هر روحانی است را برده و یا آن مثلا مهندس متخیلی که آبروی هر مهندسی را تحت تاثیر قرار داده و یا آن مثلا! دکتری که آبروی فرهنگدان های متمدن را برده است و یا آن متمول کذایی که .. بماند.
تند و تیز به نقد پرداخته اید و برادری خود را اثبات نکرده آمده اید ادعای خودمانی بودن می کنید و نقدتند خودمانی می کنید و توقع هم دارید از گل نازک تر به شما نگویند
آری برادر هر وقت کار به سامان رسید شما بیایید و نقد درونی کنید و وقتی اینچنین نیست لا اقل اینگونه و» بی محابا «شق عصای ولایتمداران نفرمایید..
باتشکر
یاعلی(ع)
لایکلایک
آگوست 29, 2010 در 7:40 ب.ظ.
سلام
ببینید دوست عزیز متاسفانه با نوشته های ایشان و دیگران این ذهنیت در بین جامعه- چه مخالف چه موافق چ. بی طرف- رواج یافته که مومنین اهل فحاشی هستند. دوستانی هم که به نقد ایشان پرداختند در واقع داشتند این ذهنیت را از میان برمی داشتند.
من هم در نوشته هایم چه «ادب در برابر مخالف» چه این همین قصد را داشتم. خواستم دیگران ببینند که پیشوایان دینی ما هم نهی از این کار کرده اند هم اهل این نبوده اند
متاسفانه جناب قدیانی در نوشته ی اخیرشان نسبت ناروایی را به خدا و اهل بیت نسبت دادند که بسیار تاسف بار است. این نوشته پاسخ به آن بود.
البته دوست عزیز دوستان ما چه در خفا چه در علن تلاش کردند کار به این جا نکشد. اما به قول داداش حسین خیلی غرور داشتند.
لایکلایک
آگوست 29, 2010 در 8:17 ب.ظ.
السلام علیک یا امیرالمومنین و یعسوب الدین
برادر گرامی
نظر دیگران بی اهمیت نیست اما اهم از همه ی اینها انجام وظیفه و تکلیف خودمان است
اگر بخواهم کاری به مصداق بحث که نوشته های حسین آقا باشد نداشته باشم بطور کلی در پاسخ به شما ی گرامی می گویم:
ما به جهت وظیفه شرعی مان که اشداء علی الکفار باشد و بخشی از این شدت در برخورد ؛ افشا گری و تندی نمودن با اعوان و انصار کفار و من تبع شان باشد با آنها برخورد صریح و تند لفظی می کنیم
اگر قرآن کریم به فردی می گوید ابولهب / و یا به شخصی گفته می شود ابوجهل و امثالهم شما اگر این را دشنام نمی دانید پس ما هم دشنام نداده ایم و اگر اینگونه بوده است پس شما چه می گویید؟؟
ادامه این بحث را در فروم مربوطه ( ایرانکلابز ) پی می گیرم اگر دوست داشتید تشریف بیاورید اما نه الان که وقت احیا است بلکه فردا و روزهای آتی
راستی با اجازه تان مطالب را منتقل می کنم به اینجا :
http://www.iranclubs.FORUMOTION.net
لایکلایک
آگوست 29, 2010 در 8:28 ب.ظ.
سلام مجدد
نمی دانم متن قبلی ام چرا ارسال شند؟؟!!
در هر حال ادامه ی گفت و گو را در این نشانی به انتظار می کشم :
http://iranclubs.forumotion.net/-f1/–t34.htm
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 11:56 ق.ظ.
سلام
منتظر حضور شما و دیگر عزیزان هستیم
تاپیک : گفتگوبا درویشی نشسته بر پوست پلنگ ؛
نشانی : http://iranclubs.forumotion.net/-f1/–t34.htm
یا علی(ع)
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 12:01 ب.ظ.
موضوع بحث چیست؟
دشنام گویی یا نگفتن ان؟
یا رفتار قدیانی؟
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 10:09 ب.ظ.
سلام برادر
بستگی به نظر خودتون داره . هر کدوم از موضوعات رو که دوست داشتید انتخاب کنید اما فعلا موضوع بحثم رفتار شما و دوستان نظیرتان است
البته می تونه بدون اینکه بحث گم بشه به مرور به تک تک موارد فوق بپردازیم
از شما و دیگر دوستان برای حضور در آن محیط آرام و خودمانی دعوت می کنم
بسم الله
لایکلایک
آگوست 29, 2010 در 6:15 ق.ظ.
نوشته تون عالی بود ولی کو گوش شنوا ؟ از خوندن بعضی کامنت ها واقعا متأسف شدم .
لایکلایک
آگوست 29, 2010 در 10:16 ق.ظ.
بنام خدا
سلام هم استانی. به وبلاگ من نیز سر بزن. دمت گرم. وبلاگ جالبی داری. یا علی
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 8:18 ق.ظ.
هم استانی وسط دعوا چی می گی؟
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 2:01 ق.ظ.
رفتار بی قاعده ساندیس خورها موجب نشود مسائل مسلم شرعی و فقهی را رد کرده یا تخفیفات تخیلی در آن وارد نمایید
مشکل اینها مصداقی است و نه مفهومی
مفهوم را بخاطر مصداق یابی غلط یک عده نادان نباید زیر سوال برد
اگر کسانی از یک قانون سوءاستفاده کردند معنایش نقص آن قانون است؟
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 11:21 ق.ظ.
میگم قدیانی به دشمن گرا میدهد یا شما گرای مواضع خودی را گرفته اید و بکوب که
خوب میکوبی…شما و امثال دوستانتان انقدر که برای قدیانی مایه گذاشتید اگر برای فتنه 88 گذاشته بودید اقا مجبور نبود ندای این عمار سر بدهد .
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 11:30 ق.ظ.
اگر نقد منطقی به پست من و پست های دیگر دارید بفرمائید.
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 2:03 ب.ظ.
سلام
اثرات مطلبتونو دیدین یا حرفه ای ها فقط مینویسند و به قبل وبعدش کار ندارند
به کامنت هایی که برات گذاشتن سر زدی
(((((((((((اینها اگر قدرت بگیرند ۱۰ سال دیگر رحم به هیچکداممان نخواهند کرد…
این خط ، این نشان)))))))
این یه نمونشه
حسادت باعث شد که حسن بن علی (ع) کنار قبر جدش نباشه و …
حسادت جمل به راه میندازه
توکه ادعا میکنی حرفه ای هستی و بلاگری این پیش ما پشیزی نمی ارزه اگر بنا بر حرفه ای بودنه bbc از تو خیلی حرفه ای تره
در ضمن ما افتخارمون اینه که اراجیف امثال بی بصیرت مثل شما رو جواب بدیم که فردا نشین ابن ملجم و عمر سعد
مومن رهبر رهبر میکنی دهنت نچاد؟ اسم آقا بزرگتر از اوونه که تو بخای با کوبیدن فرزندانش ازش دم بزنی
داستان خوارج و جای مهر رو پیشونیشونو دوباره شاید هم برای دفعه اول بخون آقای تجربه
مردشور تجربه ای که آخرش دشمنو شاد کنه
من این کامنتو ننوشتم به امید اینکه بذاری رو وب ولی مرد باش و مردونه بخونش
بذار بقیه هم بدونن چی گفتم که حداقل انتقادپذیری که براش تو جبهه دشمن سینه زدی دیده بشه چقدر بهش اعتقاد داری
افتخار من اینه که اگر بالاترینم بالاترین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستم که دست خدا بالای سرماست
نه بالاترین نوکر نوکر نوکر نوکر دشمن خدا
بالاترین ماییم اونا فقط اسمشو دارن ضرار هم مسجد بود
مواظب باش کجا نماز میخونی
یا علی
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 2:07 ب.ظ.
سلام
انگیزه هر چه باشد، شما هیچ کدام تا به حال پاسخ خمنطقی به هیچ یک از انتقادات نداده اید.
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 2:09 ب.ظ.
حرفات منو یاد ابوموسی اشعری میندازه اونم میگفت خدا خدا خدا ولی ولی خدارو نشناخت و راه رو گم کرد و تکلیفشو ندونست چیه
خدا شناس من اهل خوش وبش با معاویع و شمر ویزید نیستم من زورم کهبه دشمن نرسه که میرسه
…
پشه ومگس نباشین که روی کسافت بشینین زنبور باشین که روی گل بشینین و نیشتون هم شفا باشه
لایکلایک
آگوست 30, 2010 در 2:15 ب.ظ.
دوست عزیز یاد هر کی دلت می خواهد بکن.
اگر شما به مطلب من نقد منطقی دارید یا می توانید آن را رد کنید بسم الله.
ضمنا! کثافت درست است نه کسافت.
لایکلایک
آگوست 31, 2010 در 8:22 ق.ظ.
سلام
بیداری دیرهنگامتان قابل تقدیر است.امثال قدیانی کف روی آب اند و اکبر گنجی های آینده از دل همین جریان بیرون خواهند آمد. راه امام و آقا همان راه اسلام است و اگر ما سینه چاک رهبری و انقلاب هستیم از آن روست که تجلی اسلام ناب را در راه ان ها دیده ایم.هر نوع رفتار ضد اخلاق و اسلام در حقیقت ضد انقلاب و رهبری و ارزش های ماست.
البته وارد بحث با کامنت نویسان و مدعیان بصیرت نشید ، تا همین جا شما وظیفه ی خود را انجام دادید آن هم به نحو احسن.
التماس دعا
لایکلایک
سپتامبر 1, 2010 در 3:56 ق.ظ.
سلام
ببینید:
کف روی آب »
اکبر گنجی های آینده »
رفتار ضد اخلاق و اسلام »
اینها نسبتهایی است که به جمعی خودی داده شده است
و ما همه ی اینها را به خدای مان شکوه می کنیم شما هم لابد خدایی دارید جناب «مکاتیب»!
ضمنا تحویل بگیرید جناب «ساما » / جناب مفتاح / جناب دعایی / و جناب اسماعیل محمدی
واقعا که !!
لایکلایک
آگوست 31, 2010 در 8:25 ق.ظ.
سلام
بیداری دیرهنگامتان قابل تقدیر است.امثال قدیانی کف روی آب اند و اکبر گنجی های آینده از دل همین جریان بیرون خواهند آمد. راه امام و آقا همان راه اسلام است و اگر ما سینه چاک رهبری و انقلاب هستیم از آن روست که تجلی اسلام ناب را در راه ان ها دیده ایم.هر نوع رفتار ضد اخلاق و اسلام در حقیقت ضد انقلاب و رهبری و ارزش های ماست.
البته وارد بحث با کامنت نویسان و مدعیان بصیرت نشید ، تا همین جا شما وظیفه ی خود را انجام دادید آن هم به نحو احسن.
التماس دعا در این ایام
لایکلایک
سپتامبر 1, 2010 در 1:27 ق.ظ.
سلام
طاعات قبول حق
جناب «ساما »
با امروز می شه سه روز ! و ما همچنان منتظر حضور شماییم .
انشاالله یا ما شما رو توجیه می کنیم و یا شما ما رو.
این وضعیت معنی خوبی نداره
ما را دریابید!
نشانی: http://iranclubs.forumotion.net/-f1/–t34.htm
تاپیک : Subject: گفتگوبادرویشی نشسته برپوست پلنگ
منتظریم
یاعلی(ع)
لایکلایک
سپتامبر 1, 2010 در 9:31 ق.ظ.
من شما را در مسنجر یاهو اد کردم. برای تان ایمیل می فرستم./ خب این شب ها شبهای قدر بود. فرصت نبود.
لایکلایک
سپتامبر 1, 2010 در 1:42 ب.ظ.
سلام
عزیز برادر
در این مدت لااقل 3-4 تا مطلب رو در وبلاگ تون کار کردید که به خودتان مربوط است و اجرتان هم محفوظ .
اما اینکه با آن شور و حرارت خاص!! در مساله ای ورود می کنید و بعد اینطور بی خیال از بحث آرام و جدی گریز دارید پسندیده نیست
باز هم از خود جنابعالی و دیگر دوستان هم سلیقه تان صمیمانه و البته جدی دعوت می کنم تشریف بیاورید
با احترام
لایکلایک
سپتامبر 1, 2010 در 1:47 ب.ظ.
راستی ضمن آرزوی قبولی طاعات یادم رفت بگویم از مباحثه ی مسنجری ابا دارم خصوصا الان که گفت و گوها ی طرفینی به سطح علنی کشیده شده است
لذا باز هم تقاضای گفتگو در فضای فاروم مذکور در فوق را دارم
ارادت
یاعلی(ع)
لایکلایک
ژانویه 11, 2011 در 3:50 ب.ظ.
باسلام خدمت نویسنده ی«رزمندهای که به دشمن گرا میداد»وسایرعزیزانی که ازسردلسوزی وبرای عاقبت بخیری کشورعزیزمان کوشش میکنند.وامابنده اتفاقی وبرای اولین باراست که به این وبلاگ آمدم.مطلبی راکه دیدم کنجکاوشدم ودیدم اتفاقاًدرراستای مندرجات یک پایگاهی است که ازقضا چند روز پیش به صورت تصادفی ملاحظه کردم.بنابراین بیهوده ندیدم که باوجود وقت کم چیزی در این باربنویسم. دوستانی که به اصطلاح کامنت میگذارید ونظر می دهیدخواهش می کنم بدون ذهنیت قبلی این نوشته راببینید.حتی اگرقابل دیدیدیک بارازوقتتان که آرام ترین لحظات شبانه روز شماست آن رامرورفرمایید.
عزیزان من، بنده دراوایل انقلاب دانش آموزبودم همراهی خود رابا انقلاب باحضوردرپایگاه های مقاوت شروع کردم. شبهارا تانزدیک سحرنگهبانی دادیم .درمقابل سایر گروهایی که منتقدویا معاند بودندمقابله کردیم .و…….بعدهابرای یاری امام راحل به جبهه رفتیم .جوانی خودرایادرجبهه سپری کردیم یادرراستای حمایت ازجبهه .بسیاری ازدوستان وفامیل هم سن وسالمان یامجروح واسیرشدندیا شهید.بنابراین ماهم خودراهمسنگررزمنده گان دوران 8سال دفاع مقدس می دانیم.با این مقدمه می خواستم به شما عرض کنم که مابااین حال وهوای شمابیگانه نیستیم .دوستان ،مااگر می خواهیم کشورمان ( به قول خودتان ام القرای جهان اسلام)، عزیزوسرافرازباشدباچنگ زدن به صورت این وآن وناسزاگفتن شدنی نیست.چون شیعه جمعیت قلیلی ازنزدیک 7میلیاردانسان جهان است.بعدماهی باانگ زدن به همین جمعیت قلیل روز به روز هم دایره خودی هاراکم می کنیم وهم به جای اینکه جذابیت برای دیگران ایجادکنیم تنفرایجاد خواهیم کرد.رشد وتعالی کشورومذهب مادرگرو آن است که اول شهروند وهم کیش خودمان راگرامی وعزیز بداریم که دیگران هم به این الگو بنگرندوشیفته ی مذهب ومرام ماشوند.اماوقتی ملاحظه کنندکه مذهب ومرام ومسلکی که یاران وهمراهان خودراتحمل نمی کند وخواری وذلت آنها رامی خواهد چگونه باید به سوی ما بیاید .ماازدوره آیتالله بروجردی وبه ویژه بعدازانقلاب دنبال اتحادوهمبستگی باسایرمذاهب وادیان بودیم وکلی از بیت المال راهزینه این کارکردیم.حالابااین شیوه چه طرفی می بندیم جز فرارمغزهاوگراییدن جوان ها به سایر ادیان ویا لاابال کردن عده ای ازآنها.کشور به آرامش نیاز دارد.کشور به سرمایه گزاری نیاز دارد .طبق برنامه 5ساله توسعه ی چهارم که امسال پایان آن بودبایستی متوسط نرخ سرمایگزاری13.5باشددرحالیکه الآن 2.5درصداست این یعنی افزایش بیکاری،افزایش فقر افزایش فسادو….دوستان شما رابه خدابه خاطر رسیدن به هدف ازهروسیله ای استفاده نکنیم . درآن سایتی که گفتم عکس خانمی رابدون روسری با جلوه های ویژه نمایش می دهد .آقایان این کارناصوابی است .اولاًاین یک عکس شخصی است حالافرض کنیداین شخص گناهی غیر از این مرتکب شده است آیااسلام بیان گناه راگناه نمی داند.ودست آخرعزیزان مطمین باشید که شما هم درآیند ه از تندروی خویش پشیمان خواهید شد.پس چه بهتر از همین حالا به خود آییم اختیار باشماست.خداوند همه راعاقبت به خیر کند.حتماًصحبت های اخیرحاج آقاانصاریان رادریزد ملاحظه فرمایید.
لایکلایک
ژانویه 22, 2011 در 9:06 ب.ظ.
سلام سید
عجب گرد و خاکی!!!!!!!!!!!!!!!
لایکلایک