مردی با دو خودکار

مه 5, 2009

نمی‎دانم چند سال پیش، جناب برادر حسین شریعتمداری آمده‎بودند مدرسه مان در قم . در آن سخنرانی خاطره‎ای گفت که من همیشه در ذهن دارم . و اما خاطره :
» جناب کشمیری همیشه دو خودکار بیک همراه داشتند  به گونه‎ای که همه آن را می‎دیدند . از ش پرسیدم چرا دو خودکار داری ؟ گفت : یکی مال بیت‎المال است و یکی شخصی . من [برادر حسین ] از همان لحظه تردیدم نسبت به وی شروع شد . اگر می‏خواست بیت‎المال را هدر ندهد ‏، یک خودکار از پول خودش می‏خرید و برای بیت‎المال هم از آن استفاده می‎کرد . بعدها کشمیری شد عامل بمب‎گذاری هفت تیر . »  .انتهی .
من این خاطره را واقعا دوست دارم . و البته نمی خواهم هیچ برداشتی داشته باشم . !!

4 پاسخ to “مردی با دو خودکار”

  1. sama Says:

    دفع دخل مقدر :
    امیرالمومنین که دو شمع داشت حداقل فایده اش این بود به کسانی که به بیت المال دست درازی می کردند یادآوری کند با چه کسی طرفند .

    دوست داشتن


  2. مردی با دو خودکار « درویشی نشسته بر پوست پلنگ…

    Thank you for submitting this cool story – Trackback from براي ايران…

    دوست داشتن

  3. مائده ایمانی Says:

    من با این نگاه آقای شریعتمداری مشکل دارم؛ اصولا با این که از مردم توقعاتی داشته باشیم که خود خدا هم ندارد -یا اگر دارد از اولیای خاصش دارد- مشکل دارم. به نظرم همین قدر که این آقا -یا هر آقا یا خانم دیگری- وسواس داشته باشد که از بیت‌المال برای خودش استفاده نکند کافی است. توقع بیش از این داشتن، غیر از اینکه جلو افتادن از خدا و پیغمبر است، رنگ خفیفی هم از خودنمایی دارد؛ که یعنی ببینید، ما مستحبات خدا را بر خودمان واجب کرده‌ایم؛مثل پیغمبران!

    من آقای کشمیری را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چه کرده و در کدام بمب‌گذاری نقش داشته. بار اول بود که اسمش را می‌شنیدم. آقای شریعتمداری را هم نمی‌شناسم؛ غیر از اینکه اسمش را شنیده‌ام و به مقدار برابر در مدح و ذمش خوانده‌ام؛ پراکنده و اتفاقی در اینترنت. منظور اینکه برای دفاع از هیچ کدام انگیزه‌ای ندارم؛ برای حمله به هیچ کدام هم انگیزه‌ای ندارم.

    دوست داشتن

    • sama Says:

      نگاه سیاسی یک نگاه شک گونه است، در هر رفتاری و گفتاری باید پی انگیزه ها بود و نباید به هیچ کس اعتماد کرد، در مفابل هر رفتاری باید همه احتمالات را سنجید و واکنشی با نگاه همه احتمالات انجام داد، البته این نوعی محافظه کاری همراه دارد. اما سیاست است دیگر.

      دوست داشتن


پاسخی بگذارید

