تغییر مبدا تاریخ…..

ژوئیه 19, 2007

مقایسه وقتی درست است که آنچه را انجام داده ایم را با آنچه می توانستیم بکنیم،  بسنجیم . نه الان را با سالیان گذشته.مثلا زمانی تبلیغ می کردند ۱=۵۵ یعنی در یک سال به اندازه ۵۵ سال تلفن واگذار کردیم.خب این حرف غلطی است .در ۵۵ سال گذشته فناوری دیجیتال نبوده است با این فناوری می توانی به اندازه صد هزار سال گذشته هم تلفن واگذار کنی.یا مقایسه عمل کرد ها با اول انقلاب.این مقایسه غلطی است .چون اون سال ۵۷ است .ما سال ۵۷ +۲۹ .یعنی ما ۲۹ سال اضافه فرصت داشته ایم.باید ببینیم  اگر ممد رضا بود الان اوضاع چطور بود.البته جناب ممد رضا ۴۰ سال فرصت داشت وهیچ غلطی هم نکرد .بگذریم. دلیل این که با اول انقلاب مقایسه می کردند این بود که یک تغییر اساسی در حکومت رخ داده بود .وبا این مقایسه می خواستند بگویند که در حکومت قبل کاری نشده بود.که نشده بود.
آنچه که الان در این مقایسات غلط می بینیم مقایسه با سال ۸۴ است.یعنی دوباره یک انقلابی شد .دولت قبل باطل بود ودوباره فرشته جای دیو را گرفته است.من کاری به گنده کاری های دولت قبل ندارم .ولی این مقایسه غلط است وغلط تر از آ اینکه القا کننددولت قبل و دولت های قبل تر هیچ کاری نکردند.البته واقعا این دولت با دولت های قبل فرق می کند مخصوصا در قیمت ده برابر نفت.یعنی امکانات بالاتر.
امید وارم امروزمان مبدا مقایساتمان باشد .نه سال ۸۴. ونه سال ۵۷.

10 پاسخ to “تغییر مبدا تاریخ…..”

  1. یاسمن Says:

    سلام درویش عزیز . اول اینکه اول شدم . و دوم اینکه مثل همیشه لذت بردم از مطلب عالیت . سوم اینکه ممنون که سر می زنی و شرمنده می کنی من رو .

    لایک

  2. دانای کل Says:

    سلامباهات موافقم درویش_ در حکومت پهلوی نسبت به امکانات و شرایط اون زمان بهتر از الان بودیم. ضمن اینکه بزرگانی چون بهشتی،مفتح و … از همکاران حکومت سابق بودند. البته ظلم و خفقانی هم که بود به نام اسلام نبود که اینگونه تیشه به ریشه ی دین بزنه!_با گنده کاری های خاتمی در راستای گنده کاری های همیشگی این نظام و اینکه با داشتن پشتوانه ی رای مردم هیچ کاری نکرد موافقم ولی نه مسائلی چون فاسد کردن جوانان!_به دولت جدید هم زیر پوشش لفافه ی کنایه توهین نکن که حامی محکمی چون رهبر داره!شاد و موفق باشی با احمدک!آزاد و پایدار باد ایران و ایرانی

    لایک

  3. حکیم Says:

    سلامبعد از مدتها به وبلاگ ما سری زدی درس خوندنم تموم شد حالا می خواهم درس بدهم

    لایک

  4. magic-boy Says:

    سلامباید این ذهنو گل بگ….ببخشید اشتباه شدباید این ذهنو طلا بگیرن. انصافا ما خیلی موافقیم.

    لایک

  5. هژار Says:

    با سلاموبلاگ زیبایی داریدبه دیونه خونه ما هم سر بزنید نظر شما برایم مهم استبای

    لایک

  6. اشکان Says:

    خوب … ما هم که اومدیم سید …اومدم همینو بگم عرضی نیست… یا حق

    لایک

  7. اشکان Says:

    آسید اکبر!!پس کی می خوای به روز کنی مومن؟!؟

    لایک


  8. با درود بر شما دوست خوب

    لایک

  9. kiemia Says:

    سلامسایت کیمیا با هدف انتشار آخرین مطالب وبلاگ ها افتتاح شد. در صورت تمایل می توانید مطالب وبلاگ خود را در کیمیا منتشر کرده و از این طریق خواننده بیشتری جذب نمایید. (هربار فقط یک مطلب. لینک به کل وبلاگ مجاز نیست)www.kiemia.net

    لایک


بیان دیدگاه